.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخریب 13 باب مغازه در رشت

به دنبال اجراي احكام قضايي، 13 باب مغازه جنب بيمارستان آرياي رشت به دليل تصرف غيرمجاز تخريب شد.

پليس نيروي انتظامي، كارشناسان اجراي احكام و سازمان‌هاي امدادي نظير آتش‌نشاني صبح امروز اقدام به تخريب 13 مغازه شامل صافكاري، تراشكاري، مكانيكي، نقاشي و ... در اين شهر كردند.
اين حادثه اعتراض صاحبان مغازه‌ها و مردم را دربرداشت به طوري كه درگيري آنها با نيروي انتظامي سبب دستگيري چند نفر از معترضان شد.
فرمانده نيروي انتظامي رشت بعد از ظهر امروز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار فارس علت اقدام اين نيرو در تخريب مغازه‌ها و يك واحد مسكوني در مكان مذكور را تشريح كرد.
سيديوسف مرتضوي گفت: زميني جنب بيمارستان آرياي رشت از حدود 27 سال قبل به مالكيت دكتر ميرجعفر ابريشم‌چيان خير گيلاني كه اكنون 80 سال دارد و ساكن تهران است، قرار داشت.
وي ادامه داد: قسمتي از اين زمين در مالكيت اداره راه و ترابري قرار دارد ضمن اينكه ابريشم‌چيان از سهامداران بيمارستان آريا است.
مرتضوي اظهار داشت: حدود 27 سال قبل شخصي به نام مرحوم علي عزت‌پناه بدون هماهنگي مالكان مذكور اقدام به واگذاري اين زمين با اشخاص فعلي كرد كه اين افراد براي آن زمين سند اخذ كردند و 13 مغازه و يك منزل مسكوني در آن ساخته شد.
وي افزود: از چند سال قبل ابريشم‌چيان با اداره راه و ترابري وارد مذاكره شده بودند كه زمين‌هاي خود را پس بگيرند، اما خريداران تمكين نكردند.
فرمانده انتظامي رشت با تشريح اين حوادث گفت: ابريشم‌چيان به خريداران پيشنهاد پول و قطعه زمين در جاي ديگر داد اما باز هم آنها پيشنهاد را رد كرده و براي سكونت در در محل فعلي پافشاري كردند.
مرتضوي خاطرنشان كرد: سه سال قبل از طريق اجراي احكام حكم تخليه براي 13 واحد مغازه صادر شد و آنها طي اين مدت فرصت داشتند به وضعيت خود رسيدگي كرده و مكان را تخليه كنند اما باز هم از اين كار خودداري كردند و هيچ دليل منطقي براي اين كار ارائه ندادند.
وي تصريح كرد: در 18 آبان ماه جاري بار ديگر حكم اجراي احكام مبني بر خلع يد به پليس پيشگيري نيروي انتظامي رشت اعلام شد كه پليس از اين تاريخ تا صبح امروز به آنها فرصت تخليه و تذكر‌هاي لازم براي حل مسالمت‌آميز اين مسئله را داد اما آنها باز هم امتناع كردند.
فرمانده انتظامي رشت گفت: سرانجام امروز عده‌اي از بازپرس‌ها و كارشناسان اجراي احكام، نيروي انتظامي و سازمان‌هاي امداد مانند آتش‌نشاني حكم قضايي را اجرا كرده و 13 مغازه مذكور را تخريب كردند.
مرتضوي درباره دستگيري چند تن از صاحبان مغازه‌ها خاطرنشان كرد: عده‌اي از آنها معترض كار تخريب توسط ماموران شدند و قصد داشتند جلوي اجراي حكم را بگيرند و از آنجا كه مرتكب جرم مشهود شده بودند، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند كه در حال تشكيل پرونده هستند.
وي با بيان اينكه دستگيري اين افراد مسئله حادي نيست، اظهار داشت: با توجه به اينكه ابريشم‌چيان فرد خير و نيكوكاري است امكان دارد بعدها جايي براي ساكنان مغازه‌هاي تخريب شده در نظر بگيرند و اين مكان نيز به گسترش فضاي بيمارستان آريا اضافه شود.
در حال حاضر مردم و صاحب مغازه‌هاي تخريب شده در حال جمع‌آوري اثاثيه خود از زير آوارهايي هستند كه بر سرشان فرو ريخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.